"Το μόνο πράγμα που είναι αληθινό στις εφημερίδες είναι οι διαφημίσεις."
Τόμας Τζέφερσον
Βλέποντας κανείς τον σατανικό γερουσιαστή ως τον απόλυτο ρυθμιστή της πολιτικής ζωής στην Ουάσιγκτον δεν μπορεί παρά να θυμηθεί τη ρήση αυτή. Ο αποφασισμένος πολιτικός που θα κάνει τα πάντα για τη λάγνα εξουσία, και η "μαγική εικόνα" που εισπράττει ο ανυποψίαστος κόσμος γύρω του που δεν μπορεί να διανοηθεί το εύρος και το βάθος των παρασκηνίων. Έχοντας στο πλευρό του τη γυναίκα του αλλά και όλους εκείνους τους μηχανισμούς που χρειάζονται προκειμένου να ελιχθεί ανάμεσα σε συμφέροντα και πάθη, ή αλλιώς "διαπλοκή", το λόμπι, και φυσικά και τα ΜΜΕ μαζί με τα social media, από το πιο απλό τουίτ μέχρι την επόμενη έκδοση μιας εφημερίδας, προσωπικότητες, καριέρες και ζωές χτίζονται και γκρεμίζονται με μία του κίνηση, όπως ένας πύργος από τραπουλόχαρτα.
To Netflix, η συνδρομητική υπηρεσία streaming περιεχομένου διαδικτύου, έκανε την έκπληξη τον περασμένο χειμώνα και μετέδωσε αποκλειστικά μέσω του ίντερνετ 13 επεισόδια της τρομερής αυτής σειράς, με τη γρήγορη και νευραλγική πλοκή που πλαισιώνεται από το πολύ πετυχημένο καστ και τη κοφτερή σκηνοθετική ματιά μιας σειράς από σκηνοθετών μεταξύ των οποίων και ο Ντέιβιντ Φίνσερ ο οποίος είχε αναλάβει τα δύο πρώτα επεισόδια, και μάλλον ήταν και τα τελευταία αφού θα απέχει από τη πολυαναμενόμενη δεύτερη σεζόν λόγω κινηματογραφικών υποχρεώσεών του.
Όπως διευκρίνισε ο Κέιβιν Σπέιση σε πρόσφατη ομιλία του από το Λονδίνο, κανένα από τα μεγάλα παραδοσιακά δίκτυα δεν φαινόταν διατεθειμένο να κάνει την ανατροπή καθώς όλοι οι υπεύθυνοι προγράμματος έλεγαν στους συντελεστές, "να το δούμε πιλοτικά, και βλέπουμε".
To Netflix όμως τόλμησε και, πέραν από την αναγνωρισιμότητα και την επιτυχία που γνώρισε το ίδιο το προϊόν του, κέρδισε ένα βραβείο σκηνοθεσίας Emmy και δύο creative artist στη τελετή απομονής στο Λος Άντζελες μία εβδομάδα πριν.
Και κάπως έτσι το μακιαβελικό House of Cards γίνεται η πρώτη ονλάιν σειρά που βραβεύεται από τη συγκεκριμένη κατηγορία.
"Τι σημασία έχει αν τα παιδιά θα βλέπουν το Avatar στο σινεμά ή στο ipad, ή το Game of Thrones στον υπολογιστή τους; Ένα θεατρικό παύει να είναι θεατρικό αν το βλέπεις στη τηλεόραση; Τη δεκαετία του '90 κανένας στη βιομηχανία του κινηματογράφου δεν πίστευε ότι η τηλεόραση θα γινόταν ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του. Και δεν νομίζω σήμερα να υπάρχει κάποιος που να αμφιβάλλει για τη κυριαρχία της. Όλη αυτή η τεχνολογική άνθηση της εποχής μας έχει συμπέσει με την αναγνώριση της τηλεόρασης ως μέσο τέχνης. Δώσε στο κοινό αυτό που ζητάει, δώσε του τον έλεγχο, και θα στο ανταποδώσει σε πολύ μεγαλύτερη βάση. Γιατί αλλιώς, στούντιο και εταιρείες παραγωγής που θα αγνοήσουν τη πραγματικότητα που συντελείται μπροστά στα μάτια μας, είναι καταδικασμένα να μείνουν πίσω."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου